Cyklopedická Wiki
Advertisement
OVERENÁ KVALITA
thumb Tento článok je super. Overene čerstvý! Nemusíte míňať svoj čas upravovaním tohto článku. Upravujte iba v dôležitých prípadoch!
Kategória:Štáty Kategória:Geografia

Spojené štáty východnej únie (SŠVÚ) je štát v Blafrike susediaci s Ekora a Baklažánovom. Je rozdelený na jeden štát ktorý zaberá 100% územia SŠVÚ a 100% obyvateľov SŠVÚ

S veľkosťou 3 754 km2 je SŠVÚ 10. najmenší štát sveta a s 320 miliónmi obyvateľov je 6. najobývanejší.

História

SŠVÚ vzniklo v roku 1853 rozpadom Jedlovej Únie spolu s inými štátmi.

Po rozpade mu patrilo aj polovica Baklažánova, Ekora, Ekor, Weser, Lesol a štvrtina Broku. Cez Vojnu Ritného Otvoru sa SŠVÚčania snažili získať aj celé územie Jedlovej Únie. Túto vojnu prehrali a stratili skoro všetko územie okrem toho ktoré majú dnes.

Vojna Ritného Otvoru

SŠVÚčanom sa nepáčilo ako majú ostatné bývalé štáty Jedlovej Únie viacej teritória ako oni. Preto v roku 1859 pod vládou prezidenta Smrdímiriť zaútočili na Baklažánovo. Podarilo sa im ukradnúť trochu teritória ale Baklažánovu na pomoc prišlo Zemiakovo a spolu zahnali SŠVÚ späť do riti.

Cez túto katastrofálnu vojnu zomreli až dvaja ľudia ktorý boli zabitý keď sa snažili preskočiť dieru ktorá bola nepreskočiteľná lebo boli idioti.

Geografia

Vrch Dezén, najvyšší vrch SŠVÚ a bývalej Jedlovej Únie.

SŠVÚ sa nachádza na severe Blafriky v miernom pásme. Väčšina územia je pokrytá lesmi a lúkami.

Najvyšší vrch je Dezén ktorý leží na juhu krajiny na hranici SŠVÚ a Baklažánova. Meria 5 654 m.n.m. čo ho robí najvyšším vrchom bývalej Jedlovej Únie a 3. najvyšším vrchom Blafriky.

V SŠVÚ sa nachádzajú aj tri sopky. Jedna je na severe, druhá na severosevere a tretia je celkom severne ale nie až tak veľmi severne ako severný pól.

Rieka Succ, najdlhšia rieka SŠVÚ.

Najdlhšia rieka SŠVÚ je Succ. Preteká cez celý štát a ešte aj Baklažánovo lebo sa jej chce. Toto sa SŠVÚčanom nepáčilo a preto vyrobili Rieko-extraktor ktorý im dovoľuje premiestniť celú rieku. Prístroj použili aby vzniesli rieku do oblakov a položili ju tak aby bola iba na území SŠVÚ. Neskôr 30 000 ľudí zomrelo za to že na nich spadla rieka. Je dlhá 1 400 km.

Demografia

V SŠVÚ žije 320 miliónov obyvateľov čo ho robí druhým najobývanejším štátom bývalej Jedlovej Únie (po Zemiakove) aj druhým najobývanejším štátom Blafriky.

Najväčšiou skupinou obyvateľstva sú SŠVÚčania (91%). Ďalšie veľké menšiny zahŕňajú Ekoračanov (3%) alebo Baklažánovčanov (1%).

Hlavné mesto, Párekson DC.

Väčšina ľudí je bielych ale 10% ľudí je tu mynigga farby a 5% je žeremepsov farby.

V hlavnom meste Párekson DC žije 25% všetkých obyvateľov a aj prezident, Ronald U-Rampa ktorý tu žije vo Fialovobéžovom Dome.

Mestá podľa obyvateľstva

1. Párekson DC 80 608 978
2. Spúderminák 24 550 302
3. Ypsilonovo 9 002 050
4. Osobnesimyslímžesmrdíš 2 533 500
5. XDland 2 450 000

72% obyvateľstva žije v mestách a 28% na dedinách.

Ypsilonovo. Tretie najväčšie mesto SŠVÚ,

Advertisement